Sunday, February 15, 2009

suatu cerita...


Dalam sebuah bas..

" nak kemana nak?" tanya seorang pakcik..saya kira dalam pertengahan 40an

" nak balik JB.."
"Pak cik?"
pertanyaanku disambut..

"sama la..pak cik nak ambil anak pakcik kat sek seni"
esok ada sain kontrak ngan RTM untuk drama baru, nak balik hari je..
sampai pukul 8 malam ni..pukul 9 acik balik KL balik.."

"tak penat ke Cik?..saya balik ni pun dah penat, inikan pulak pakcik semata-mata
ambil anak plak tu..huh.."

"nak buat mcm mana dah RTM nak ambik anak Pakcik berlakon..terpaksala.."

"Owh berlakon drama..entahla acik saya tak suka tengok drama kita..bukan apa
banyak bende tak baik dari baik..moralnye sikit, tp yg tak baik tu banyak bukan main..
macam mana kita nak maju Pak cik?"

"habis anak rase apa yang Pakcik buat ni salah ker?

"Pak Cik lebih makan garam dari saya, Pak cik tahu mana yang baik dan tak,
dan apa yang Pak cik nak untuk anak pak cik samada jadi artis atau anak solehah
Pak cik yang mencorakkan mereka tak gitu cik?"

p/s: perbualan berlansung sampaila pak cik ni masih nak tegakkan benang yang basah..
then saya ambil keputusan untuk berdiam diri dan tidur....

Ibu bapalah yang mencorakkan anak mereka..tp kenapa Cikgu masih dijadikan sasaran?
fikir-fikirkan...

Syukur dikuniakan Mak dan Abah yang memahami dan memberikan yang terbaik untuk
anaknya..Amin

2 comments:

azaHmaeL said...

salam
err tindakan berani! bagus hehehe at least dah usaha untuk memberikan peringatan

Atykhah said...

haha...
tak perasan pulak seberani camtu sebenarnye zah...leh cube lagi nih!!