Thursday, February 19, 2009

S.I.T.U.A.S.I




Bila sebut pasal situasi..
boleh jadi ia situasi yang menyenangkan atau sebaliknya


bila ada sahabat yang mengalami masalah kita dengan mudah saja memberikan nasihat, pandangan, ulasan dan macam lagi.
tapi bila terkena kat batang hidung sendiri..rasa nak pitam pun ada..

betulke keputusan yang aku buat ni?

knapa bende ni terjadi padaku?

semuanya serabut...

situasi 1

saya diberi situasi untuk membuat pilihan?
nampak macam mudah tapi bila ia berkait dengan soal kehidupan ia jadi sangat sukar..

Situasi 2

Bilamana pilihan itu adalah soal kerjaya dan tanggungjawab..
ini adalah pilihan yang agak berat.kerna apa?
kalau kita tak tunaikan apa nak jawab depan Allah nanti?

Situasi 3

Apabila orang sekeliling menuduh kita itu dan ini
sehingga kita disingkirkan, tanpa pertemuan 2 mata.
ini yang membuatkan saya lebih marah!!
marah?
ya.. saya memang sangat marah bila ianya melibatkan
mereka yang kononnya memakai nama Agama..
Agama tak salah,Islam dah sempurna..tapi mereka atau kita yang melaksanakannya
tanpa menjaga hubungan sesama manusia..macamana?
sebagai langkah, sebelum membuat sesuatu keputusan akhirnya, SAYA harus berbalik
kepada Sunnah. Bagaimana?
ISTIKHARAH





3 comments:

Syafiq Azuan said...

Membaca entri ini sama dengan aku diingatkan untuk itu. Terima kasih.

FArah said...

Hanya Allah tempat kita bergantung dan memohon perlindungan. InsyaAllah.

Atykhah said...

kita semua dah terkena..
tp bukan WAKENABEB..
tp betul2 teraniaya..
maaafkan aku syafiq and Kc =[